صدا و سیما

ساخت وبلاگ

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوادپور تهيه‌كننده برنامه راديويي «راه شب» در خصوص برناه اين هفته «راه شب» گفت: برنامه چهارشنبه شب راديو ايران، به نقش پدر در خانواده و جامعه اختصاص دارد. همچنين درباره اينكه افراد در زمان كودكي دوست دارند، شبيه پدرشان باشند صحبت مي‌كنيم.

وي افزود: از شنوندگان مي‌خواهيم درباره كلمه «پدر» خاطرات خود از دوران كودكي و نصيحت ماندگاري كه از طرف پدر خود داشتند، صحبت كنند.

جوادپور عنوان كرد: به صورت زنده گزارش‌هايي از پدراني پخش مي‌كنيم به واسطه شغل خود از خانواده دور هستند. اين برنامه بامداد چهارشنبه به گويندگي آرش احمدي و كارشناسي حسين خطيبي از راديو ايران پخش مي‌شود.

جوادپور در خصوص برنامه «ساده مثل صبح» نيز خاطرنشان كرد: برنامه «ساده مثل صبح» هم قرار است، روز پنجشنبه ساعت 6:30 به گويندگي حسين خدادادبيگي به خصوصيات امام علي (ع) بپردازد. وي افزود همه ما اين امام بزرگوار را با جنگ‌آوري، كمك به ايتام و ... مي‌شناسيم اما در اين برنامه به ويژگي‌هاي اخلاقي، كارهاي عمراني، علمي و ابعاد ديگر زندگي امام علي (ع) مي‌پردازيم.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:32

به گزارش خبرگزاري مهر، گفت‌وگو با رضا لمعاني، نوازنده گيتار پاپ، و گزارش از چگونگي برگزاري نهمين جشنواره موسيقي نواحي ايران در كرمان بخش هاي مختلف برنامه موسيقي «نيستان» است كه چهارشنبه  اول  ارديبهشت از راديو فرهنگ پخش مي شود.

برنامه «نيستان» راديو فرهنگ با موضوع موسيقي ايراني هر روز ساعت 14:30 پخش مي شود. در برنامه فردا يك ارديبهشت احمد مهدي خواننده و رهبر گروه كر با رضا لمعاني نوازنده مطرح گيتار پاپ گفت‌وگو مي كند.

نهمين جشنواه موسيقي نواحي ايران با دبيري ايرج نعيمايي از روز17 تا 21 ارديبهشت ماه سال جاري در شهر كرمان برگزار مي شود. به همين مناسبت، ندا رادمهر گزارشگر برنامه «نيستان» از كم و كيف برگزاري اين جشنواره گزارش مي دهد.

برگزاري نمايشگاه سازهاي موسيقي نواحي، برگزاري هفته فيلم، برگزاري مسابقه عكس و كليپ، انتخاب كتاب برتر پژوهش‌هاي موسيقي نواحي ايران، انتخاب و انتشار CD برتر جشنواره، برگزاري نشست‌هاي تخصصي و همچنين بازديد از اماكن ارزشمند و تاريخي استان كرمان از جمله برنامه‌هايي است كه برگزاركنندگان جشنواره براي هنرمندان حاضر در نهمين جشنواره موسيقي نواحي ايران در نظر گرفته‌اند.

اين برنامه به تهيه كنندگي وحيد رستگاري، دستيار تهيه فاطمه حق وردي و با اجراي فاطمه ركني از راديو فرهنگ روي موج اف ام رديف106 و اي ام رديف 585 روي آنتن مي رود.

راديو نمايش با درام نويسان

دوره جديد برنامه «با درام نويسان معاصر ايران» روي آنتن راديو نمايش مي رود.

جواد پيشگر، طراح، نويسنده و كارگردان اين مجموعه راديويي گفت: نوشتن  دوره جديد اين مجموعه را از فروردين 94 آغاز كردم كه شامل تنظيم نمايش‌نامه ها، گفت‌وگوها و هر آنچه  مربوط به محتواي برنامه است.

وي درباره بخش هاي مختلف اين برنامه توضيح داد: در هر قسمت برنامه از بين چند اثر از يك نمايشنامه نويس يكي از آثار را انتخاب و با ايشان درباره مقوله نمايش‌نامه نويسي به بحث و گفت‎وگو مي پردازيم .

همچنين در بخشي ديگر، اثر منتخب به صورت نمايش راديويي تنظيم شده كه در آن هنرمندان اداره كل هنرهاي نمايشي راديو به ايفاي نقش مي پردازند.

پيشگر خاطرنشان كرد: «با درام نويسان معاصر ايران» با هدف معرفي فعاليت هاي درام نويسان ايراني در آيتم هاي گفت‎وگو، نمايش راديويي و شناخت بيشتر مخاطب از مقوله نمايش و نمايش‌نامه نويسي به صورت هفتگي در 4 قسمت از راديو نمايش پخش مي شود و در بخش اول اين برنامه كه از 4 ارديبهشت روي آنتن مي رود به معرفي شهرام كرمي، نمايشنامه نويس معاصر ايراني پرداخته ايم.

«با درام نويسان معاصر ايران» به تازگي در اداره كل هنرهاي نمايشي راديو توليد شده است و محمود احمدي تهيه كننده، علي حاجي نوروزي صدابردار و نرگس موسي پور افكتور آن هستند.

علاقه‎مندان مي توانند از اين پس شنبه تا سه شنبه هر هفته ساعت 13:45 و 21:00 ، شنونده اين برنامه از شبكه راديويي نمايش باشند./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:27

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، آقاي احسان شيعه در حكمي، آقاي حسن خلج اسعدي را به عنوان مدير پخش كانال ورزش معرفي كرد.

 وي در حكم انتصاب خلج اسعدي از وي خواسته علاوه بر تلاش براي به روز رساندن تجهيزات فني و ايجاد زيرساخت هاي مناسب براي اتوماسيون اين كانال، به ساماندهي پخش زنده مسابقات ورزشي و بهره گيري از همه ظرفيت‌هاي اطلاع رساني اين كانال در افزايش ميزان آگاهي مخاطبان بهره گيرد./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:27

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، آشنايي مخاطبان با طنزنويسان معاصر و قديمي و ساختارهاي طنزنويسي و معرفي گونه‌هاي مختلف طنز در حوزه‎هاي مختلف از اهداف برنامه است.

برنامه "نيم صبا" روز چهارشنبه 1 ارديبهشت با موضوع چاقي و رابطه آن با تندرستي به تهيه‎كنندگي گودرزي و ناصر فيض از راديو صبا پخش خواهد شد./110

 

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:59

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، برنامه "زنگ صبا" با ساختاري تركيبي- نمايشي از شنبه تا پنجشنبه هر روز به مدت 15 دقيقه پخش مي شود. در برنامه روز چهارشنبه 1 ارديبهشت به موضوع نقش گذشته در زندگي افراد پرداخته مي شود.

اين برنامه با تهيه‌كنندگي الهه بيات و گويندگي و بازيگري محسن دين محمد و عاليه سادات جعفري به روي آنتن مي رود.

راديو صبا روي موج اف ام رديف 5/105 مگاهرتز سعي دارد با ايجاد فضايي مفرح و سرگرم كننده، اوقات خوشي را براي شنوندگان اين راديو فراهم كند./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 235 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:59

وي ادامه داد: دشمن براي از پا درآوردن ما نمي تواند از هيچ حوزه اي ورود كند و به همين دليل سعي مي كند از حوزه مسايل اقتصادي انقلاب و كشور را تحت فشار قرار دهد.

مهر نوشت مدير راديو اقتصاد با اشاره به برنامه ريزي هاي اين شبكه عنوان كرد: ما برنامه ريزي هاي خود را از 6 ماهه دوم سال گذشته آغاز كرديم و به بررسي نيازهاي جامعه پرداختيم. ما در اين حوزه سه نوع مخاطب را مشخص كرديم. دسته اول عموم مردم هستند كه بحث اقتصاد معيشت برايشان در نظر گرفته شد و در اين زمينه هم مصرف بهينه و روش هاي توليد با امكانات كم را مدنظر داشتيم. همچنين دسته دوم فعالان اقتصادي و دسته سوم نخبگان و استادان اين حوزه هستند.

آموزش مهارت هاي توليد در حوزه اقتصاد معيشت

وي با تشريح سياست هاي اقتصادي به كار گرفته شده براي مخاطبان عادي توضيح داد: اگر به جوامع گذشته بازگرديم، مي بينيم كه در جوامع روستايي و حتي شهري مردم بيشتر خودشان محصولات خود را توليد مي كردند. اين محصولات شامل مواد غذايي و همچنين پوشاك و ديگر موارد بود. امروز هم ما در نظر داريم مردم را به سمت آن نوع سبك زندگي هدايت كنيم.

رضايي در پاسخ به اينكه چقدر امروزه اين سياست ها مي تواند عملي شود، عنوان كرد: امروز اگر حتي بخش كوچكي از جامعه زنان در حدود 20 درصد را هم در نظر بگيريم كه خانه دار هستند، مي‌توان سراغ توليد اين محصولات رفت. به طور مثال زنان مي توانند از توليدات پوشاك بافت بيشتر بهره بگيرند و يا مواد غذايي اوليه را بيشتر خودشان در منزل تهيه كنند تا اينكه از بيرون خريداري كنند. ما در حوزه اقتصاد معيشت اين مهارت ها را به مخاطبان عمومي راديو آموزش مي دهيم.

وي با اشاره به يكي از برنامه هاي اين شبكه با عنوان «قلك» نيز يادآور شد: سال گذشته برنامه اي هم براي كودكان داشتيم كه به آنها آموزش مي داد چگونه هزينه هاي خود را مديريت كنند و از پس انداز بهره بگيرند.

مشورت با نخبگان اقتصادي

مدير راديو اقتصاد در واكنش به اينكه بيشتر برنامه هاي صداوسيما در حوزه اقتصاد در راستاي قناعت پيشگي است و كمتر چگونگي موفقيت كسب و كار را آموزش مي دهد، اظهار كرد: ما برنامه هايي در همين راستا داشته ايم تا به خانواده ها مهارت توليد را بياموزيم. امروز كشوري مثل هند هنرهاي دستي را براي زنان احيا مي كند. هنري كه از ايران به اين كشور رفته است و حالا حاصل كارهاي آنها دوباره به كشورهاي خود ما وارد مي شود.

وي با اشاره به ديگر مخاطبان اين شبكه عنوان كرد: عمده برنامه هاي آموزشي ما براي فعالان اقتصادي است. ما برنامه اي با عنوان «رويش» داريم كه در آن درباره صفر تا صد شروع يك فعاليت اقتصادي بحث مي كنيم. به طور مثال اينكه چگونه بايد يك فعاليت اقتصادي را آغاز كرد و يا حتي چه مشكلاتي باعث مي شود كه يك كارگاه توليدي تعطيل شود و به اين ترتيب در برنامه راه حل هاي رويارويي با مشكلات اقتصادي مطرح مي شود.

رضايي در ادامه با اشاره به حضور نخبگان اقتصادي و استادان حوزه دانشگاه در برنامه ها توضيح داد: ما با كارشناسان، نخبگان اقتصادي و استادان دانشگاه نيز ارتباط داريم و اين افراد در برنامه هاي ما حضور مي يابند. از طرفي نيز موسسات اقتصادي را پاي كار مي آوريم و درباره راهكارهاي مديريت كسب و كار با آنها سخن مي گوييم.

ورود به حوزه فلسفه اقتصاد

وي با اشاره به رويكردهاي جديدي كه قرار است امسال در برنامه هاي راديو اقتصاد در نظر گرفته شود، تصريح كرد: امسال قرار است به فلسفه اقتصاد ورود كنيم و اينكه فلسفه اقتصاد ما با غرب چه تفاوت هايي دارد.

رضايي كه در شوراي اقتصاد سازمان صداوسيما حضور دارد در اين باره نيز يادآور شد: آقاي مجيد زين العابدين كه مدير شبكه پنج است رياست اين شورا را بر عهده دارد و ما امسال در طرح هايي كه در اين شورا داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه در راديو اقتصاد بيشتر از حضور كارشناسان اقتصادي بهره بگيريم. افرادي كه به عنوان كارشناس مجري عمل كنند و مجريان به اين ترتيب برنامه هاي عمومي تر مي روند.

مدير راديو اقتصاد در پايان به يكي از برنامه هاي اين شبكه راديويي كه از ابتداي هفته آينده آغاز مي شود، اشاره و عنوان كرد: ما برنامه جديدي با عنوان «رهيافت» داريم كه به مسايل روز اقتصادي مي پردازد. مواردي كه از اهميت بالايي برخوردار هستند در اين برنامه به شكل عميق تر و جزيي تر مورد بررسي قرار مي گيرند. همچنين امسال برنامه جديد ديگري با عنوان «حجره» داريم كه از ساعت ? صبح شروع مي شود و آداب اقتصادي را با محوريت روزي حلال مطرح مي كند.

مدير راديو اقتصاد در پايان به يكي از برنامه هاي اين شبكه راديويي كه از ابتداي هفته آينده آغاز مي شود، اشاره و عنوان كرد: ما برنامه جديدي با عنوان «رهيافت» داريم كه به مسايل روز اقتصادي مي پردازد. مواردي كه از اهميت بالايي برخوردار هستند در اين برنامه به شكل عميق تر و جزيي تر مورد بررسي قرار مي گيرند. همچنين امسال برنامه جديد ديگري با عنوان «حجره» داريم كه از ساعت 6 صبح شروع مي شود و آداب اقتصادي را با محوريت روزي حلال مطرح مي كند.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 141 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:15

«سينماي ايران» در نخستين قسمت علاوه بر بحث داغ اكران نوروزي و تبعاتي كه براي برخي فيلم ها به وجود آمده است به جشنواره جهاني فيلم فجر و آخرين تغيير و تحولات آن خواهد پرداخت . 

به نوشته مهر اين برنامه با حضور افرادي همچون رضا كيانيان، رضا ميركريمي، اشكان خطيبي، مازيار ميري، علي سرتيپي، منوچهر شاهسواري، حبيب اسماعيلي، علي آشتياني پور و حبيب ايل بيگي معاون نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي به نقد و بررسي سينماي ايران و به ويژه جشنواره جهاني فيلم فجر مي پردازد.

همچنين فيلم هاي حاضر در جشنواره و نحوه انتخاب آن از ديگر مباحث مهم اين برنامه خواهد بود و از ديگر مهمانان برنامه امشب داوران جهاني اين جشنواره هستند.

اين برنامه كه در گروه ادب و هنر شبكه چهار سيما توليد مي شود هر شب راس ساعت 23 تقديم علاقمندان سينما مي شود و پس از جشنواره طبق روال گذشته هر پنجشنبه از مجموعه برنامه هاي «نقد چهار» پخش خواهد شد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 129 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:15

چهار مستند درباره اعتكاف در شبكه مستند

ثبت لحظات معنوی اعتکاف در بوشهر، تبریز، کاشان و تهران


شبکه مستند همزمان با روزهای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، مجموعه «خلوت یار» شامل چهار اپیزود درباره این مراسم را روی آنتن می فرستد.


به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، مجموعه «خلوت يار» شامل چهار مستند درباره اعتكاف در چهار نقطه كشور يعني شهرهاي تبريز، كاشان، بوشهر و تهران توسط چهار كارگردان همراه با گروهشان ساخته شده است.
اعتكاف خانوادگي در تهران
محسن سخا كارگردان اپيزود تهران مجموعه «خلوت يار» درباره محتوا و ساختار اين مستند گفت: اين قسمت به نوعي مستند همراهي خواهد بود. ما با سوژه اين اپيزود كه در واقع خانواده‌اي هستند كه تمام اعضاي آن در مراسم اعتكاف شركت مي‌كنند، همراه مي‌شويم.
وي يادآور شد: در اين سه روز حس و حال اعضاي اين خانواده و لحظاتي كه تجربه مي كنند و احساساتي را كه دارند، در قالب يك اثر مستند به تصوير مي كشيم.
اين قسمت يكشنبه پنجم ارديبهشت ساعت 18:30 در جدول پخش قرار دارد.
سفر دروني با اعتكاف در كاشان
علي شاهيده كارگردان مستند «خلوت يار» در كاشان ساختار اين قسمت را مستندي تركيبي از روايت و گفتگو معرفي و اظهار كرد: در اين مستند قصه شخصيتي روايت مي‌شود كه به نظر مي‌رسد مي‌خواهد به سفر برود، اما در واقع اين سفر يك سفر دروني و در قالب اعتكاف است.
وي افزود: ما سعي كرده ايم در قالب اين مستند تحول هر چند مختصر انسان‌ها را در اين سه روز به تصوير بكشيم و هدف ما از ساخت اين مستند نشان دادن فرصتي است كه مي‌تواند انسان را از مشغله‌هايش جدا كند و به فضايي ديگر بكشاند.
اين قسمت شنبه چهارم ارديبهشت ساعت 18:30 در جدول پخش قرار دارد.
اعتكاف به زبان طنز در تبريز
اكبر نيك مرد كه ساخت مستند «خلوت يار» در تبريز را بر عهده دارد، درباره محتواي اين قسمت بيان كرد: اين مستند درباره يكي از روحاني‌هاي بنام شهر تبريز به نام حجت الاسلام قدوسي است كه مسائل ديني را به روش طنز به كودكان مي‌آموزد و مسئله اعتكاف نيز يكي از آموزش‌هاي اوست.
وي افزود: ساختار اين اثر مستند داستاني است و ما آن را از ابتدا تا انتهاي مراسم اعتكاف در همراهي با حجت الاسلام قدوسي و سخنراني او ساخته ايم.
اين قسمت پنجشنبه دوم ارديبهشت ساعت 18:30 در جدول پخش قرار دارد.
سفيران اعتكاف در بوشهر
صادق رسولي يكي از كارگردانان اين مجموعه مربوط به اپيزود شهر بوشهر، درباره ويژگي هاي اين قسمت توضيح داد: موضوع اين مستند درباره حاج آقا هوشمند يكي از خادمان قديمي مسجدي معروف است و ما تلاش كرده ايم مراسم اعتكاف را از منظر افرادي كه آن را برگزار مي‌كنند به تصوير بكشيم.
وي افزود: افرادي كه گرچه علاقمندند در اين مراسم معنوي حضور داشته باشند، اما مجبورند براي پشتيباني اين مراسم و خدمت به معتكفين از مسجد خارج شوند. از آنجايي كه اين افراد با فضاي بيرون از مسجد در ارتباطند به نوعي سفيران اعتكاف محسوب مي‌شوند و واسطه‌اي بين اخبار بيرون از مسجد و خانواده‌ها با داخل مسجد هستند. همين باعث خلق موقعيت‌هاي دراماتيك اين مستند مي‌شود.
اين قسمت جمعه سوم ارديبهشت ساعت 18:30 در جدول پخش قرار دارد.
مجموعه «اعتكاف» در چهار قسمت 20 دقيقه اي از پنجشنبه دوم ارديبهشت تا يكشنبه پنجم ارديبهشت هر روز ساعت 18:30 روي آنتن مي رود و روز بعد ساعت 12:30 بازپخش مي شود.


صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:15

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، حسن يزداني و مسعود اسماعيل‌پور از آزادكاران تيم ملي سه‌شنبه 31 فروردين ماه، ميهمان برنامه "روح پهلواني" خواهند بود.

اين برنامه از ساعت 18:30 روز سه‌شنبه 31 فروردين ماه، از شبكه ورزش سيما پخش مي‌شود و مسعود اسماعيل پور و حسن يزداني آزادكاران تيم ملي به عنوان ميهمان در اين برنامه حضور مي يابند .

نقد و بررسي رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي و رقابت‌هاي انتخابي المپيك ريو موضوع بحث برنامه " روح پهلواني" خواهد بود.

صدرالدين كاظمي مجري و كارشناس برنامه و سعيد اصغري تهيه كننده " روح پهلواني" است.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 138 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:47

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، مجموعه «ايران» در اولين آيتم خود به جزيره خارك مي پردازد. جزيره خارگ يكي از مهم ترين جزاير موجود در خليج فارس است كه علي رغم وسعت كم، داراي اهميت فراواني از لحاظ تجاري، اقتصادي، نظامي و تاريخي است. در اين جزيره، از دورترين ايام به ويژه دوران تاريخي پيش از اسلام و دوران اسلامي، آثار تاريخي بسياري بر جاي مانده است.
«المان هاي ايراني در زندگي روزمره» دومين آيتم اين برنامه است و سپس گزارشگران اين برنامه به سراغ هنرمندان خودآموخته مي روند. كساني كه بدون هيچ آموزش خاصي يك رشته هنري را انتخاب كرده اند و با گذشت سالها در آن رشته حرفي براي گفتن دارند.
اكرم سرتختي به عنوان يك زن خانه دار كه ناگهان در خانه شروع به كشيدن نقاشي كرده و حالا شناخته شده است يا زنده ياد مكرمه قنبري معروف به ننه مكرمه كه در كهن سالي  نقاشي را شروع كرد و چهار سال پيش از درگذشتش دوازدهمين كنفرانس ايران‌شناسي در دانشگاه دولتي سوئد او را به عنوان بانوي سال نقاش انتخاب كرد، از جمله اين افراد هستند.
پخش نماهنگي از هنر شيشه گري پايان بخش اين برنامه است. شيشه‌گري هنر شكل دادن به شيشه است. هنرمند در اين هنر، ابتدا ماده شيشه را حرارت مي‌دهد تا نرم و نيمه مايع شود. سپس به وسيله دستها يا ابزار مخصوص يا دميدن اشكال زيبايي را با آن پديد مي‌آورد. قدمت اين صنعت به 2500 تا 3000 سال پيش از ميلاد مي رسد و احتمالا سازنده اولين اشيا شيشه اي مصريان بوده اند. شيشه گري در ايران نيز سابقه اي بسيار طولاني دارد.
برنامه «ايران» جمعه سوم ارديبهشت ساعت 21از شبكه مستند سيما روي آنتن مي رود و يكشنبه پنجم ارديبهشت ساعت 22 بازپخش مي شود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 13:45

معاون سيماي سازمان صدا و سيماي كشور گفت: شبكه‌هاي سراسري سازمان صدا و سيما آمادگي خود را براي همكاري بيشتر براي معرفي ظرفيت‌هاي اصفهان به عموم مردم كشور و جهان اعلام مي‌كنند.

علي‌اصغر پورمحمدي كه در نخستين سفر استاني تيم مديران شبكه‌هاي سراسري، به اصفهان سفر كرده بود در نشستي با شهردار و اعضاي شوراي اسلامي اين شهر گفت: اصفهان بزرگ‌ترين ظرفيت نخبگان، هنرمندان، شهيدان، فرماندهان، صنعتگران، سياستمداران، اقتصاددانان و علماي ديني را دارد و شبكه‌هاي سراسري سازمان صدا و سيماي كشور آمادگي دارند براي ترويج و تبليغ اين ظرفيت ها وارد عمل شوند .

وي همكاري شبكه‌هاي سراسري براي پوشش برنامه‌هاي نوروزي با شهرداري اصفهان را مثال‌زدني خواند و بيان كرد: بايد توجه داشت كه برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي عموم مردم در شهر اصفهان در نوروز 95 با ديگر سال‌ها متفاوت بود و صدا و سيما عزم خود را جزم كرده تا اين ظرفيت‌ها را براي الگوگيري به ديگر شهرها نيز تسري دهد.

پور محمدي تصريح كرد: از اين پس در ساخت مستند از ظرفيت‌هاي اصفهان در شبكه «مستند» و همچنين معرفي جاذبه‌هاي اصفهان در شبكه‌هاي بين‌المللي از جمله «جام جم»، بهره بيشتري خواهيم برد.

معاون سيماي سازمان صدا و سيماي كشور با تاكيد بر اينكه در يك دوره اصفهاني‌ها آمادگي خود را براي ساخت سريال سلمان فارسي اعلام كرده بودند،افزود: در حال حاضر فيلم‌نامه اين سريال نوشته شده و آماده اجرايي شدن است و در صورت تمايل مي‌توان اين سريال را در زادگاه سلمان فارسي يعني اصفهان توليد كرد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 111 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 13:45

به گزارش باشگاه خبرنگارا ن مصطفي شريفي  تهيه‌كننده برنامه اكسيردر خصوص  اين برنامه  گفت: با توجه به اينكه برنامه «اكسير» در سه قسمت به بيماري ديابت مي‌پردازد، در هفته قبل درباره شناخت اين بيماري و علايم آن صحبت كرديم. به همين دليل اين هفته هم به اين موضوع خواهيم پرداخت. 

وي افزود: در اين برنامه ميزبان دكتر عباسي مدير انجمن ديابت ايران، علم الهدي قهرمان دو ميداني و سروش صحت به عنوان  «سفير ديابت» هستيم.

شريفي اظهار داشت: شناخت بيماري ديابت، علائم آن و ... از اهداف اين برنامه «اكسير» است. همچنين بخش‌هاي اين برنامه ارائه نكات زندگي سالم و آزمون سلامت است.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 110 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 13:45

بیننده برنامه‌های شبکه سلامت سیما در آخرین روز فروردین باشید

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، ناهنجاري‌هاي مادرزادي به آن دسته از نقص‌هاي تولد گفته مي‌شود كه نوزاد حين تولد (زنده يا مرده) به آن‌ها مبتلاست به عنوان نمونه بيماري‌هاي وراثتي بخشي از ناهنجاري‌هاي مادرزادي هستند، ولي تمام بيماري‌هاي مادرزادي، الزاما ماهيت ژنتيكي و وراثتي ندارند.

سه‌شنبه 31 فروردين ماه، ساعت 10:00،"دكتر هوشنگ پورنگ" فوق تخصص جراحي كودكان از اهميت تشخيص اين ناهنجاري‌ها در برنامه "مادر، كودك، تندرستي" مي‌گويد، همچنين "دكتر هاشم سزاوار" فوق تخصص قلب و ميهمان برنامه "ضربان" ساعت 16:00، روش‌هاي تشخيص بيماري‌هاي قلبي را بررسي خواهد كرد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:35

از شبكه مستند تماشا كنيد

از هنر منسوخ شده دواتگری تا نقاشی با خط و قلم زنی


«دواتگری محکوم به فراموشی»، «خطاشی» و «قلم های سحرآمیز» سه مستندی هستند که توسط مهدی و هادی زارعی در شیراز ساخته شده اند و به هنر دواتگری، نقاشی با خط و قلم زنی روی مس می پردازند.


به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، هادي زارعي كه تهيه كنندگي و كارگرداني سه مستند «دواتگري محكوم به فراموشي»، «خطاشي» و «قلم هاي سحرآميز» را همراه با مهدي زارعي برعهده دارد، درباره اين آثار گفت: دواتگري شغل منسوخ شده اي است و ما با رايزني هاي متفاوت توانستيم فردي كه با نابودي اين حرفه، شغلش را از دست داده، پيدا كنيم.
وي افزود: او در اين مستند درباره همه چيز اين شغل توضيح مي دهد. دواتگري مربوط به ساخت كاسه هاي نقره با دست است كه اكنون ديگر وجود ندارد و با دستگاه اين كار انجام مي شود.
زارعي يادآور شد: «خطاشي» به معناي نقاشي با خط با الفباي فارسي است. در اين قسمت آقاي كريم پور كه خطاشي مي كند با ما گپ مي زند. او سال ها است كه در اين عرصه در جشنواره هاي بين المللي جايزه مي گيرد.
اين مستندساز تأكيد كرد: در اين قسمت مخاطب را با عنوان خطاشي آشنا مي كنيم. مردم بايد اين كار را ببينند تا پي ببرند چرا اين اسم را براي اين هنر انتخاب كرده اند.
وي درباره «قلم هاي سحرآميز» نيز توضيح داد: اين مستند درباره هنر قلم زني روي مس و مكتب قلم زني شيرازي است. اساتيدي به نام تجويدي و حميدي از بزرگان اين رشته در اين مستند به گفتگو با يكديگر درباره تلفيق هنر نگارگري با قلم زني روي مس مي پردازند و درباره طرح هاي مناسب اين حوزه گفتگو  مي كنند. به گفته زارعي هر سه مستند طي يك سال در شهر شيراز ساخته شده است.
«دواتگري محكوم به فراموشي» دوشنبه 30 فروردين ساعت 22و سه شنبه 31فروردين ساعت 15، «خطاشي» سه شنبه 31فروردين ساعت 22و چهارشنبه اول ارديبهشت ساعت 15 و «قلم هاي سحرآميز» چهارشنبه اول ارديبهشت ساعت 22 و پنجشنبه دوم ارديبهشت ساعت 15 روي آنتن مي رود.


صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:35

پخش زنده مصاف نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا


به گزارش روابط عمومي رسانه ملي  ديدار  تيم هاي تراكتور و ذوب آهن با حريفان خود در ليگ قهرمانان آسيا به صورت مستقيم از شبكه ورزش پخش مي شود.

بر اساس اين گزارش تيم تراكتورسازي تبريز فردا سه شنبه 31 فروردين در ورزشگاه قطر در شهر دوحه به مصاف تيم الهلال عربستان مي رود. اين ديدار به قضاوت داور استراليايي و ساعت 20:05 به وقت تهران برگزار مي شود.

تيم ذوب آهن ديگر نماينده كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا، نيز چهارشنبه اول ارديبهشت در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط پايتخت عمان ميزبان النصر عربستان  خواهد بود. علاقمندان مي توانند اين ديدار را ساعت 21:00 چهارشنبه اول ارديبهشت از شبكه ورزش سيما تماشا كنند.

 با تصميم  كنفدراسيون فوتبال آسيا، بازي دو باشگاه ذوب آهن و تراكتورسازي مقابل نمايندگان عربستان در كشور ثالث برگزار مي شود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:35

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي و به نقل از خبرگزاري صداوسيما، محمد سرشار در آيين افتتاح رسمي شبكه «پويا و نهال» افزود: تلاش مي كنيم  در اين شبكه با نگاه تخصصي به مخاطبان و شناسايي نيازهاي كودكان براي آن‌ها برنامه سازي كنيم.

وي ادامه داد: مجموعه تلاش ها براي ارتقاي شبكه كودك از ارديبهشت سال گذشته آغاز شده است و با تدوين سند راهبردي اين شبكه در شهريور 94، نقشه مجموعه برنامه هاي شبكه كودك در برنامه سازي ها و تعامل با عوامل برنامه ساز ترسيم شد. 

مدير شبكه كودك با اشاره به مطالعات و بررسي ها درخصوص گرايش خردسالان و كودكان به ساختارهاي مورد نياز و موضوعات مورد علاقه گفت: با تطبيق منابع موجود با اين داده ها، خلاء ها شناسايي و به برنامه سازان بومي سفارش ها داده شد. 

سرشار افزود: طبق سنجش ها به طور متوسط برنامه هاي خردسال7 دقيقه اي، برنامه كودك 12 دقيقه اي و نوجوان 22 دقيقه اي ساخته مي شود ديگر اينكه توليدات خارجي مفيد با ويرايش پخش مي شود.

وي با اشاره به اينكه مطالعات و نظرسنجي ها براساس منابع ديني و بومي كشور صورت گرفته است گفت: نسبت پخش برنامه هاي ايراني و غير ايراني از ابتداي كار 50 - 50 مي شود و برنامه هاي پخش جديد از 5 درصد به 20 درصد رسيده است و با توجه به بودجه، اين 20 درصد حفظ خواهد شد و اگر منابع جديد در اين خصوص اختصاص يابد  پخش برنامه هاي جديد به 40 درصد نيز افزايش خواهد يافت.

سرشار با اشاره به رعايت قالب ها در شبكه كودك گفت: برنامه هاي اين شبكه در بسته هاي 15 تايي در نظر گرفته و تلاش شده است برنامه ها رأس ساعت مشخص پخش شود. 

وي در پايان افزود: تغييرات جدي شبكه كودك را از دوشنبه 30 فروردين همزمان با سالروز ميلاد امام جواد (ع ) از ساعت 8 صبح شاهد خواهيم بود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:10

تغذیه در کم کاری تیروئید و بالن معده(روشی نوین برای رژیم و لاغری) دو موضوعی است که شبکه سلامت، روز دوشنبه 30 فروردین ماه در برنامه‌های "مادر، کودک، تندرستی" و "ضربان" به آن پرداخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، برنامه "مادر، كودك، تندرستي" با حضور "دكتر نياز محمد زاده" متخصص تغذيه، روز دوشنبه 30 فروردين ماه، ساعت 22، بيماري كم كاري تيروئيد و تاثير رژيم غذايي در درمان آن را بررسي مي‌كند.

از آنجا كه  كم كاري تيروئيد به عنوان يكي از شايع ترين بيماري ها عوارض فراواني از جمله چاقي را به همراه دارد.اين برنامه در صدد است  اطلاعات مفيدي را  از جمله  مواد غذايي  كاهش دهنده  عملكرد تيروئيد  را  ارائه دهد .
در برنامه "ضربان" همان روز، كه در ساعت 16:00 پخش مي شود"دكتر مهران بابايي" فوق تخصص گوارش نكاتي درباره بالن معده، عوارض و مهم‎ترين پيشامدهاي اين عمل بيان مي‎كند و به سوالات بينندگان درخصوص اين موضوع پاسخ مي‌دهد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 118 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:10

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي و به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، ابوالفضل صالحي  با اشاره به طراحي لوگوهاي جديد براي شبكه كودك گفت: اين لوگوها پس از طراحي، با گروه سني اين شبكه مطرح شد ونهايي شده است.

وي با اشاره به اينكه تغييرات فني و طراحي ها براي شكل جديد شبكه با تلاش عوامل دست اندركار در طول 5 ماه صورت گرفته است گفت: توليدات و پخش شبكه با ارتقا كيفي تصوير 16 به 9 شده است و از اين پس توليدات شبكه كودك به صورت اچ دي خواهد بود. 

صالحي با تاكيد بر اينكه قرار است با افتتاح رسمي شبكه كودك، بيشتر برنامه هاي اين شبكه از قالب تامين به توليد درآيد افزود: همزمان با ايام نوروز شاهد افزايش پخش برنامه هاي توليدي شبكه كودك بوديم و يكي ديگر از كارهاي مهم  در اين شبكه پخش برنامه هاي مختلف آموزشي، سرگرمي و تفريحي در ساعت مشخص است.

مدير توليد و فني شبكه كودك گفت: قرار است در مراسمي از لوگوهاي كانال‌هاي شبكه كودك براي گروه سني خردسال (زير 6 سال) و گروه سني نهال رونمايي شود.

ساعت پخش برنامه هاي خردسال (ساعت 8 تا 14) و ساعت پخش برنامه هاي كودكان و نوجوانان (ساعت 14 تا 22 ) است.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:10

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، قسمت جديد مجموعه «سيمرغ» به ديدار امام خميني (ره) در تاريخ 29 ارديبهشت 64 با ارتشي ها اختصاص دارد كه در اين ديدار جمعي از پرسنل ارتش جمهوري اسلامي ايران به مناسبت عيد مبعث به محضر امام خميني (ره) مي آيند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين مراسم به عنوان رييس جمهور سخنراني و در بخشي از سخنانشان تأكيد مي كنند: «امروز ارتش ما از لحاظ دانش نظامي، تجربه و از لحاظ روحيه در بهترين وضعيتي است كه تاكنون در تاريخ داشته ايم. امروز ارتش بار جنگ را به طور مضاعف تحمل مي كند. هم در ميدان هاي جنگ سينه را سپر خشونت ها و كينه ورزي هاي دشمن كرده و از مرزها و از كشور و دفاع مي كند و هم سختي هايي كه به خاطر تحميل جنگ همه با هم تحمل مي كنند هم ارتش در آنها شريك است»
رئيس جمهور وقت ايران در ادامه يادآور مي شوند: «امروز تلاش مي شود براي اينكه ارتش را بدنام كنند يا نسبت به انقلاب بددل كنند، اما قوي ترين مانع و كوبنده ترين مشتي كه در مقابل اينگونه تلاش ها مشاهده مي شود همان چيزي است كه از درون خود ارتش و از پرسنل مومن و فداكار و شجاع ارتش به نظر
مي رسد. افرادي كه در ميدان هاي جنگ، در ميدان هاي سازندگي با تلاش فراوان مشغول كارند.»

«سيمرغ» امروز يكشنبه 29فروردين همزمان با روز ارتش در ساعت 16:45 از شبكه مستند سيما روي آنتن مي رود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 15:51

رويكرد راديو ايتاليايي، گفت‌و‌گوي اسلام و مسيحيت است

بهره‌گيري از هنر براي معرفي اديان به مخاطبان مختلف، از شيوه هاي موثر جذب مخاطب در رسانه است؛ شيوه‌اي كه در راديو ايتاليايي معاونت برون‌مرزي براي معرفي اسلام ناب به مردم جهان به‌كار گرفته شده است. براي آگاهي بيش‌تر از اين موضوع، گزارش زير را بخوانيد.

سيدكاظم رضايي؛ مدير راديو ايتاليايي:

نمايشنامه "از سرزمين‌نور" در راديو ايتاليايي با درونمايه تاريخي، مذهبي به داستان‌هاي اسلامي زمان پيامبر(ص) مي‌پردازد و بازيگران عوامل راديويي صحنه‌هاي داستان را به‌صورت شنيداري در قالب تئاتر راديويي روايت مي‌كنند.

مجموعه "از سرزمين نور" به زندگي پيامبر بزرگ اسلام(ص) نظر دارد، اما ماجراي آن مدتي قبل از تولد ايشان شروع مي‌شود و اتفاقاتي را كه پيش از تولد نبي مكرم اسلام(ص) صورت گرفته است، مورد توجه قرار مي‌دهد. در ادامه نمايشنامه، فضاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي دوران پيامبر اسلام  ( ص ) نيز روايت مي‌شود.

 راوي، صحنه‌ها را براي شنونده توصيف مي‌كند و از افكت‌هاي صوتي مناسبي نيز استفاده مي‌شود. موسيقي متن‌هاي مناسب صحنه، به‌ويژه موسيقي متن فيلم "محمد رسول‌الله" نيز به اين تئاتر راديويي فضاي معنوي و روح بخش داده است.

از نقاط قوت برنامه، معرفي خاندان پيامبر اسلام(ص) و در واقع برشمردن شجره‌نامه آن حضرت و همچنين توضيح و شرح خانه خدا (كعبه) و مكان‌ها و موارد مربوط به دين اسلام است كه از زبان راوي تشريح مي‌شود و به شنونده راديو ايتاليايي كمك مي‌كند كه با محتواي داستان و واقعيات دين اسلام آشنا شود. برنامه نمايشي از سرزمين نور، از پرمخاطب ترين برنامه‌هاي راديو ايتاليايي طي چند سال گذشته بوده‌است.

در مجموع، اين برنامه يكي از برنامه‌هاي موفّق در معاونت برون‌مرزي است كه به‌همّت گروه ايتاليايي توليد شده و دريچه‌اي در زمينه توليدات فرهنگي ديگر محسوب مي‌شود. برنامه نمايشي جديدي در راديو ايتاليايي با عنوان "داستان زندگي پيامبران الهي" نيز با همين رويكرد آغاز شده‌است.

حبيب‌الله كاظمي؛ تهيه‌كننده راديو ايتاليايي:

برنامه "از سرزمين نور" كه در 135 قسمت از طرف گروه فرهنگ و معارف ارائه شده بود و به زندگي حضرت محمد(ص) تا زمان رحلت ايشان مي‌پرداخت با زمان 20 دقيقه از سال 1392 آغاز شد .

از آنجا كه براي اجراي نمايش راديويي به بازيگران زياد و باتجربه نياز است و با توجه به اينكه گويندگان راديو چند نفر بيش‌تر نبودند، از تعدادي دانشجو و فارغ‌التحصيل زبان ايتاليايي خارج از راديو كه علاقه‌مند به همكاري بودند، براي تست صدا و لهجه دعوت به‌عمل آمد و بدين‌ترتيب، تمرين و اجراي نمايش را با اين همكاران و گويندگان قديمي راديو شروع كرديم.

با وجود مشكلاتي از قبيل دستمزد پايين بازيگران و هزينه پايين اياب و ذهاب عوامل، روند كار به لطف خدا و با پشتكار و علاقه شديد مجموعه عوامل به‌خوبي پيش رفت. البته مجموعه عوامل نمايشنامه در ادامه كار مورد تشويق حوزه ارزيابي معاونت برون‌مرزي قرار گرفتند كه سبب دلگرمي شد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 15:51